autóversenyzés

Raliautó építés, bérbeadás, versenyautó alkatrész értékesítés

Autóversenyzés

Versenyautó üzletágunk a magyar rallye-bajnokság egyik meghatározó szereplőjeként raliautó bérbeadással és versenyautó és alkatrész értékesítéssel foglalkozik a Peugeot Sport és a Citroen Racing viszonteladójaként, illetve nemzetközi versenyeken is sikeresen szerepelnek autóink.

Versenyzésünk története

Autóversenyzés A Tagai Racing Technology és vállalkozásunk története a Tagai testvérek, Róbert és Tamás nevéhez fűződik. Tamás kezdte a „szakmát” a gokartozással, aki hobbija sikerein felbuzdulva 1993-ban vásárolt egy kereklámpás, becsövezett, versenyautónak tűnő Zsigulit, amellyel megkezdték a raliversenyzést. Tamás vezetett, Róbert navigált és valóban csak megkezdték a versenyzést, hiszen célba érniük egyszer sem sikerült az évadban. Hamar kiderült ugyanis, hogy csak külsőleg volt rallyautóval dolguk.

Nem adták fel, 1994-ben vettek egy N-es 2015-ös Ladát, amely kis ráncfelvarrással már alkalmas volt arra, hogy benevezzenek az 1994-es Rali2-es bajnokságba. Ezzel kezdődött meg hivatalosan is a Tagai testvérek közös ralis pályafutása.

1995-ben már a másodosztályban versenyeztek egy Peugeot 205-össel. Két évet indultak ezzel a a nyugati autóval, célba érnia azonban ezzel sem sikerült, annak ellenére sem hogy 1996-os idényre átépítették “A” csoportosra. Kitartásuk azonban töretlen volt, 1997-ben visszatértek a hátsó kerekes meghajtásra  és egy “A”-s Ladával kezdték meg az évadot. Az 1998-as év hozta meg az áttörést, hiszen az Esztergom Ralin sikerült célba érniük az új járművel és több 4-5-6 helyezést is elértek.

A ’98-as Mecsek Ralin már egy Ford Escort Cosworth autóval indultak az N-csoportban, ahol a sok hiba ellenére végül az abszolút 13. helyen értek célba. Az első jelentős sportértékű eredményüket az OMP Ralin Miskolcon szerezték, ahol végre felállhattak a dobogóra. 

Pályafutásuk legeredményesebb éve 2000 volt, amikor a Tagai testvérek új saját építésű  Mitsubishi EVO VI-tal megnyerték az N csoport bajnoki címét!

Más szempontból is sikeres volt ez az év, hiszen Tamás a Műszaki Egyetemen szerzett autógépész diplomát, Róbert pedig friss közgazdászként megalapították Tagai Racing Technology néven saját vállalkozásukat. Még ebben az esztendőben elkészült három Mitsubishi a TRT műhelyében. Így saját autójukon kívül, 2001-ben már magyar és román versenyzők is bérelhették a versenyautókat.

A következő mérföldkő, Juha Kankkunen Subaru WRC-jének megvásárlása volt. Bár ezt az autót már kifejezetten bérbeadásra vásárolták, a bajnokságot így is az abszolút 5. helyen zárták vele. A Subarut egy Skoda WRC váltotta, mellyel még indultak itthon pár versenyen, s melynek a kegyelemdöfést a 2004-es finn ralin adták meg. A 2005-ös évben viszont teljes bajnoki programot tudtak futni vele.

2006-ban ismét Skoda WRC-vel versenyeztek, de dobogóra nem kerültünk fel a bajnokságban. A Tagai Racing Technology viszont sikeresnek bizonyult, egyre több bérlőjük volt. 2007 –ben megvásárolták Henning Solbergtől az egyik ex-gyári Mitsubishit, amivel Tommi Makinen sorban nyerte a Vb címeket. A legendás autóval szép részeredményeket értek el, de minden alkalommal ki kellett állniuk motorproblémák miatt.

A Mecsek Ralin 2008-ban történt nagy bukás után Tamás versenyzői pályafutása lelassult. 2012-ben mentek utoljára együtt Róberttel a Waldviertel Ralin.

Versenyhírek

TRT Europe Kft.