Select Page

autóversenyzés

Rallyautó építés, bérbeadás, versenyautó alkatrész értékesítés

Autóversenyzés

Fő tevékenységünk:

  • Versenyautó bérbeadás
  • Peugeot Sport disztribúció – versenyautó és alkatrész eladás
  • Citroen Racing disztribúció – versenyautó és alkatrész eladás

Versenyzésünk története

Autóversenyzés A Tagai Racing Technology és vállalkozásunk története a Tagai testvérek, Róbert és Tamás nevéhez fűződik. Tamás kezdte a „szakmát” a gokartozással, aki hobbija sikerein felbuzdulva 1993-ban vásárolt egy kereklámpás, becsövezett, versenyautónak tűnő Zsigulit, amellyel megkezdték a raliversenyzést. Tamás vezetett, Róbert navigált és valóban csak megkezdték a versenyzést, hiszen célba érniük egyszer sem sikerült az évadban. Hamar kiderült ugyanis, hogy csak külsőleg volt rallyautóval dolguk.

Nem adták fel, 1994-ben vettek egy N-es 2015-ös Ladát, amely kis ráncfelvarrással már alkalmas volt arra, hogy benevezzenek az 1994-es Rali2-es bajnokságba. Ezzel kezdődött meg hivatalosan is a Tagai testvérek közös ralis pályafutása.

1995-ben már a másodosztályban versenyeztek egy Peugeot 205-össel. Két évet indultak ezzel a a nyugati autóval, célba érnia azonban ezzel sem sikerült, annak ellenére sem hogy 1996-os idényre átépítették “A” csoportosra.

Kitartásuk azonban töretlen volt, 1997-ben visszatértek a hátsó kerekes meghajtásra  és egy “A”-s Ladával kezdték meg az évadot. Az 1998-as év hozta meg az áttörést, hiszen az Esztergom Ralin sikerült célba érniük az új járművel és több 4-5-6 helyezést is elértek.

A ’98-as Mecsek Ralin már egy Ford Escort Cosworth autóval indultak az N-csoportban, ahol a sok hiba ellenére végül az abszolút 13. helyen értek célba.

Az első jelentés sportértékű eredményüket az OMP Ralin Miskolcon szerezték, ahol végre felállhattak a dobogóra.

Pályafutásuk legeredményesebb éve 2000 volt, amikor a Tagai testvérek új saját építésű  Mitsubishi EVO VI-tal megnyerték az N csoport bajnoki címét!

Más szempontból is sikeres volt ez az év, hiszen Tamás a Műszaki Egyetemen szerzett autógépész szakon Róbert pedig friss közgazdászként megalapították Tagai Racing Technology néven saját vállalkozásukat.

Még ebben az esztendőben elkészült három Mitsubishi a TRT műhelyében. Így saját autójukon kívül, 2001-ben már magyar és román versenyzők is bérelhették a versenyautókat.

A következő mérföldkő, Juha Kankkunen Subaru WRC-jének megvásárlása volt. Ezt az autót már kifejezetten bérbeadásra vásárolták de a bajnokságot így is az abszolút 5. helyen zárták vele.

Subarut egy Skoda WRC váltotta, mellyel még indultak itthon pár versenyen, s melynek a kegyelemdöfést a 2004-es Finn ralin adták meg. A 2005-ös évben viszont teljes bajnoki programot tudtak futni vele.

2006-ban ismét Skoda WRC-vel versenyeztek, de dobogóra nem kerültünk fel a bajnokságban. A Tagai Racing Technology viszont sikeresnek bizonyult, egyre több bérlőjük volt.

2007 –ben megvásárolták Henning Solbergtől az egyik ex-gyári Mitsubishit, amivel Tommi Makinen sorban nyerte a Vb címeket. A legendás autóval szép részeredményeket értek el, de minden alkalommal ki kellett állniuk motorproblémák miatt.

A Mecsek Ralin 2008-ban történt nagy bukás után Tamás versenyzői pályafutása lelassult. 2012-ben mentek utoljára együtt Róberttel a Waldviertel Ralin.

Versenyhírek

Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Praesent commodo cursus magna, vel scelerisque nisl consectetur et. Curabitur blandit tempus porttitor. Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.

Curabitur blandit tempus porttitor. Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TRT Europe Kft.