autóversenyzés
Raliautó építés, bérbeadás, versenyautó alkatrész értékesítés
Autóversenyzés
Versenyautó üzletágunk a magyar rallye-bajnokság egyik meghatározó szereplőjeként raliautó bérbeadással és versenyautó és alkatrész értékesítéssel foglalkozik a Peugeot Sport és a Citroen Racing viszonteladójaként, illetve nemzetközi versenyeken is sikeresen szerepelnek autóink.
Versenyzésünk története
Autóversenyzés A Tagai Racing Technology és vállalkozásunk története a Tagai testvérek, Róbert és Tamás nevéhez fűződik. Tamás kezdte a „szakmát” a gokartozással, aki hobbija sikerein felbuzdulva 1993-ban vásárolt egy kereklámpás, becsövezett, versenyautónak tűnő Zsigulit, amellyel megkezdték a raliversenyzést. Tamás vezetett, Róbert navigált és valóban csak megkezdték a versenyzést, hiszen célba érniük egyszer sem sikerült az évadban. Hamar kiderült ugyanis, hogy csak külsőleg volt rallyautóval dolguk.
Nem adták fel, 1994-ben vettek egy N-es 2015-ös Ladát, amely kis ráncfelvarrással már alkalmas volt arra, hogy benevezzenek az 1994-es Rali2-es bajnokságba. Ezzel kezdődött meg hivatalosan is a Tagai testvérek közös ralis pályafutása.
1995-ben már a másodosztályban versenyeztek egy Peugeot 205-össel. Két évet indultak ezzel a a nyugati autóval, célba érnia azonban ezzel sem sikerült, annak ellenére sem hogy 1996-os idényre átépítették “A” csoportosra. Kitartásuk azonban töretlen volt, 1997-ben visszatértek a hátsó kerekes meghajtásra és egy “A”-s Ladával kezdték meg az évadot. Az 1998-as év hozta meg az áttörést, hiszen az Esztergom Ralin sikerült célba érniük az új járművel és több 4-5-6 helyezést is elértek.
A ’98-as Mecsek Ralin már egy Ford Escort Cosworth autóval indultak az N-csoportban, ahol a sok hiba ellenére végül az abszolút 13. helyen értek célba. Az első jelentős sportértékű eredményüket az OMP Ralin Miskolcon szerezték, ahol végre felállhattak a dobogóra.
Pályafutásuk legeredményesebb éve 2000 volt, amikor a Tagai testvérek új saját építésű Mitsubishi EVO VI-tal megnyerték az N csoport bajnoki címét!
Más szempontból is sikeres volt ez az év, hiszen Tamás a Műszaki Egyetemen szerzett autógépész diplomát, Róbert pedig friss közgazdászként megalapították Tagai Racing Technology néven saját vállalkozásukat. Még ebben az esztendőben elkészült három Mitsubishi a TRT műhelyében. Így saját autójukon kívül, 2001-ben már magyar és román versenyzők is bérelhették a versenyautókat.
A következő mérföldkő, Juha Kankkunen Subaru WRC-jének megvásárlása volt. Bár ezt az autót már kifejezetten bérbeadásra vásárolták, a bajnokságot így is az abszolút 5. helyen zárták vele. A Subarut egy Skoda WRC váltotta, mellyel még indultak itthon pár versenyen, s melynek a kegyelemdöfést a 2004-es finn ralin adták meg. A 2005-ös évben viszont teljes bajnoki programot tudtak futni vele.
2006-ban ismét Skoda WRC-vel versenyeztek, de dobogóra nem kerültünk fel a bajnokságban. A Tagai Racing Technology viszont sikeresnek bizonyult, egyre több bérlőjük volt. 2007 –ben megvásárolták Henning Solbergtől az egyik ex-gyári Mitsubishit, amivel Tommi Makinen sorban nyerte a Vb címeket. A legendás autóval szép részeredményeket értek el, de minden alkalommal ki kellett állniuk motorproblémák miatt.
A Mecsek Ralin 2008-ban történt nagy bukás után Tamás versenyzői pályafutása lelassult. 2012-ben mentek utoljára együtt Róberttel a Waldviertel Ralin.
Versenyhírek
Pécsett is folytatná a jó szereplést a Citroën Rally Team Hungary csapata!
A Velenczei Ádám – Zsiros Gábor duó két teszten is túl van a Citroën C3 R5 versenyautójával, hogy felkészülten és dobogós reményekkel indulhasson a hétvégi Mecsek Rallye-n. Hat hét szünet után érkezik Pécsre az Országos Rallye Bajnokság mezőnye. A Citroën Rally Team...
Velenczei Ádám és Zsiros Gábor a Citroënnel már a bajnokság második helyén!
Velenczeiék a Citroënnel már a bajnokság második helyén állnak!Harmadik helyen végzett a két városban megrendezett Ózd-Salgó Rallye-n a Citroën C3 R5-el versenyző Velenczei Ádám – Zsiros Gábor duó. Nem volt nullás versenyük, minden futamon benne voltak az első hatban,...
Róma Rallye 2019
77 indulóval, harmadik alkalommal kerül megrendezésre a Rallye-Európabajnokság (ERC) részeként a Róma Rallye. Jánosa Ákos, a 2018-as Peugeot 208 Kupa győztese már a helyszínen tesztel Szőke Tamás navigátorral a Tagai Racing Technology technikai támogatásával. A...